Един добър старт на деня // Идеи за закуска

Здравейте и честита нова година! 

Пожелавам на всички ви една година изпълнена с емоции, мигове споделени с любими хора и много постигнати цели!

Реших да започна 2019-та с публикация свързана със здравословното хранене, тъй като много хора си поставят цели за началото на годината, които са свързани именно със здравословния начин на живот.

За мен здравословен начин на живот означава да се грижиш както за тялото си, така и за психическото си състояние. Тоест освен да се храним с качествена храна и да спортуваме, ние трябва да се опитваме да намираме баланса във всичко, което съпътства ежедневието ни, тъй като нито една крайност не е полезна.

Точно това важи и за храната, която консумираме – хубаво е да се стараем да храним тялото си с качествена храна и да си набавяме всичко, от което се нуждаем, но това не трябва да се превръща в мания и няма нищо лошо да си позволяваме от всичко в умерени количества.

Закуската за мен винаги е била задължителна, но в годините оцених наистина колко необходима е и разбрах, че качеството ѝ е от значение. Когато ядем храни с истинска хранителна стойност, които да ни дадат енергия и сила, осъзнаваме колко важно е да започнем деня си по този начин.

Днес ще споделя с вас любимите ми 3 закуски в последно време, като се надявам да ви помогна и да ви мотивирам да поставите началото на един хубав навик през 2019-та.

Бананови палачинки

Първата идея за здравословна закуска са така комерсиалните бананови палачинки. Обожавам ги! Супер лесни за приготвяне, много вкусни и доста засищащи, но същевременно леки за стомаха. Необходими са ви 2 яйца, банан- банан и половина (зависи от големината) и малко брашно, като моят трик да са меки и пухкави палачинките, е да използвам оризово брашно. Можете да ползвате овесени ядки вместо брашно, въпрос на вкус! Винаги ги овкусявам с мед или кленов сироп и стават страхотни.

Солени палачинки

Второто ми предложение отново са палачинки, но този път солени. За тях са ви необходими 2 яйца, 1/3 кофичка кисело мляко, брашно (аз отново използвам оризово), щипка сол, щипка захар и половин чаена лъжичка сода. Стават много пухкави и аз обичам да ги хапвам със сирене и домашно сладко отгоре. Стават уникални!

Домашна Гранола

И третото ми предложение е може би най-любимата ми закуска в момента, а именно кисело мляко с домашна гранола! Винаги много съм обичала различните мюслита и граноли, които продават по магазините, но 90% от тях имат палмово олио, което аз се старая да избягвам. Затова реших да пробвам да направя домашна и се оказа адски лесно и вкусно. Рецептата е горе-долу “каквото имаш вкъщи” – със сигурност ви трябват овесени ядки и оттук нататък слагате каквото решите. Аз слагам тиквени семки, бадеми и лешници. Задължително трябва да сложите малко мед или кленов сироп, както и малко разтопено кокосово масло (1/3 чаена чаша). Можете да се развихрите и с подправките – аз залагам на канелата и джинджифила и така гранолата мирише едно към едно като коледните ми сладки.

Слагате ги в тава покрита с хартия за печене и ги пъхвате в загрята на 180 градуса фурна, като след първите 10 минути разбърквате малко и включвате вентилатора (ако имате такъв). Пека ги общо за около 20 минути. Получава се количество като за 4-5 хранения, което е супер удобно и практично. Можете да ги хапвате с кисело или прясно мляко.

Надявам се поне едно от предложенията ми да ви допадне. Ако има нещо неясно можете да ми пишете, тъй като на места не съм ви дала точни количества, понеже аз самата не обичам да спазвам рецептите много, много и по-скоро слагам всичко на око.

Преди време бях споделила още 3 идеи за здравословна закуска и ако искате можете да ги видите тук.

Ако имате въпроси, не се притеснявайте да ми пишете в инстаграм или като коментар под поста и ще се радвам да споделите, ако изпробвате някоя от рецептите!

Leave a comment